Despre noi

Viziunea noastră:

România Profesionistă

Ne dorim ca, oriunde mergem în lume, când oamenii aud că suntem români, să spună „Da, am auzit de voi. Românii sunt profi. Te poți baza pe ei.”
Ne dorim o Românie a bunului simț, în care e o plăcere să mergi pe stradă dimineața.
O Românie a bunului gust, în care toată lumea se bucură de arta din tot ce ne înconjoară.

Misiune

Crearea unui program integrat de etichetă și protocol

În următorii 3 ani, ne dorim să ajungem la cel puțin 10000 de profesioniști din România, sau români din Diaspora, cu ajutorul cărora să începem să schimbăm imaginea României din una „așa și-așa”, în una excepțională.

Valori

Ce prețuim cel mai mult?

Integritatea

Este fundamentul a tot ceea ce predăm. Prin integritate înțelegem ASUMARE. Ne asumăm cuvântul, faptele, deciziile. Credem cu tărie în valoarea noțiunii de „Gentleman's agreement".

Profesionalismul

Eleganță, tact, empatie, rafinament. Toate acestea sunt implicația acestei valori. Politicile noastre de customer service, de vânzări și nu numai, sunt ariile în care ne străduim să trăim în spiritul acestei valori.

Inovația

Vrem să luăm un domeniu vechi de când lumea, să îl reevaluăm, să îl aducem în secolul XXI și să îl promovăm ca atare.

Echipa

Etiquette Training - Andrei Pop

Andrei Pop

Trainer, Co-fondator Etiquette Training

Specialist în branding, cu un focus pe identitate vizuală și protocol în afaceri, este singurul trainer de etichetă român absolvent al celei mai prestigioase instituții de leadership din lume: United States Military Academy, West Point, NY.

Adrian Murariu

Trainer, Co-fondator Etiquette Training

Specialist în comunicare strategică cu pregătire NATO, trainer de comunicare și etichetă pentru mai mult de 700 de antreprenori și profesioniști români.

Despre Andrei

Salutare! Îmi face plăcere să te cunosc. Înainte de toate, vreau să îți expun DE CE am ales să mă implic în organizarea acestui curs…

Este 22 iunie 2011 – prima mea zi în Statele Unite ale Americii. Am ajuns acolo entuziasmat și în același timp un pic speriat de ceea ce voi găsi la finalul primei călătorii din viața mea cu avionul. Eram un puștan, un student, cu vise mari, și cam atât. Am ieșit din aeroport, am fost întâmpinat de un căpitan al US Army cu o plăcuță pe care scria „West Point Cadets”. Am urcat într-o dubă neagră cu logo-ul Academiei pe portiera glisantă și am pornit la drum. Trei ore mai târziu, eram în casa unei familii african-americane, care m-a găzduit ca și când aș fi fost copilul lor. Aveam camera mea, împreună cu un alt coleg din Republica Colombia.

După câteva ore de somn și un duș revigorant, am coborât la cina întregii familii – părinți, bunici și cei 6 copii. Evident, am început să povestim, iar la un moment dat am ajuns să vorbesc despre aspecte de cultură și civilizație cu bunicul din familia care mă găzduia. Acesta mi-a pus o întrebare care mi-a aprins toate beculețele: „so, how do you do this in your country?” („voi cum faceți acest lucru la voi în țară?”). Ai spune că e o întrebare banală, dar, pentru mine, acel moment m-a trezit la realitatea că, de acum sunt ambasadorul brandului România în rândul celor peste 4000 de studenți și a peste 10000 de membrii ai personalului academiei. Și așa a și fost.

Timp de 4 ani, pentru majoritatea colegilor mei, vorbele și acțiunile mele au reprezentat prima lor impresie despre România. Am conștientizat atunci că, în orice moment, fiecare dintre noi reprezentăm mult mai mult decât ne dăm seama. Chiar și tu, când citești aceste rânduri, te reprezinți pe tine, îți reprezinți familiacomunitatea locală din care faci parte, iar când ieși din țară, și tu reprezinți România și, mai departe, ce înseamnă a fi European.

 

Totodată, am avut ocazia să văd cum eu, ca român, am putut beneficia de roadele muncii predecesorilor mei. Țin minte și acum replica unui anume sergeant Wesley: „I had other cadets from Romania in my courses in the past couple of years. They were good. You’d better be good too.” („Am mai avut niște cadeți români în anii anteriori. Au fost buni. Vezi să fii și tu bun”). Practic, munca individuală a fiecărui român care a studiat la West Point până în acel moment a contribuit la construcția brandului România în cadrul academiei. Toată lumea știa că „Românii sunt buni. Te poți baza pe ei”.

Am ajuns apoi să lucrez în cadrul unor structuri NATO, unde, ca și la United States Military Academy, am avut ocazia să văd ce înseamnă ca o organizație să își asume responsabilitățile de reprezentare, și ce înseamnă protocolul făcut ca la carte. Lucrând în strânsă legătură cu biroul de relații cu publicul, am contribuit la facilitarea multor vizite și activități de protocol, care m-au făcut să înțeleg că eticheta și protocolul sunt mijloace de comunicare a plăcutului între oameni și respectiv instituții/organizații. Această artă de a trăi există pentru a permite oamenilor de pe întreg globul să conviețuiască armonios, indiferent de cultura din care provin.

Începând cu august 2018, mi-am canalizat toată energia în proiecte din mediul privat, ca specialist în branding, unde am avut marea bucurie să combin pasiunea mea pentru design și artă cu rigorile managementului și protocolului în afaceri. Aplicând toate aceste principii, am reușit să fidelizez peste 80% dintre clienții noi, să obțin contracte mai mari și, per total, să formez relații de business de durată. Dar, evident, nu am avut doar succese. M-am și împiedicat pe drum, și tocmai de aceea vreau să ne vedem la curs. Vreau să te ajut să treci mai ușor peste posibile capcane și greșeli pe care le-ai putea întâmpina.

Despre Adrian

Sunt Adrian Murariu și sunt în primul rând un român care vrea să-și reprezinte cu mândrie țara oriunde se duce.

Drumul meu profesional m-a adus în Franța, unde lucrez ca specialist în comunicare într-un comandament NATO.

Pentru că nu am ajuns în acest punct al carierei mele întâmplător, vreau să împărtășesc cu tine exact ce am învățat eu în ultimii ani și ce anume m-a ajutat în carieră și în proiectul meu antreprenorial.

Acum 5 ani de zile îmi schimbam jobul. Treceam în altă „ligă”, unde munca mea era mult mai vizibilă pentru oameni mult mai experimentați ca mine. Aveam colegi din altă naționalitate. Participam la conferințe, mergeam în delegații.

La început aveam un imens complex de inferioritate.

Mă întrebam mereu…

Dacă zic o prostie și mă voi face pe mine de râs și organizația din care fac parte va avea de suferit din cauza asta?

Dacă sunt trimis la un meeting important și mă voi comporta ciudat, nu voi ști cum să-mi prezint punctul de vedere și voi lăsa impresia că sunt total nepregătit?

Dacă își vor da seama oamenii noi cu care interacționez că de fapt nu e de mine acest job?

Dacă nu voi putea iniția nicio discuție cu alți participanți la conferințe și voi fi nevoit să mă retrag într-un colț și să mă prefac că am ceva important de făcut pe telefon?

Dacă voi fi mereu copleșit de emoții și asta mă va împiedica să îmi arăt cu adevărat valoarea?

Toate acestea erau de fapt în capul meu pentru că fusesem selectat pentru acel job, urmasem un program de pregătire, deci știam ce aveam de făcut. În plus, eram foarte deschis la nou și dornic să muncesc.

Totuși, faptul că intram într-o lume nouă și NU știam exact la ce să mă aștept și cum să mă comport îmi afecta grav performanța.

Atunci mi-am dat seama că trebuie să îmi cresc încrederea în mine, dar nu într-un mod artificial, cu „pompa”, ascultând discursuri motivaționale, ci învățând.

Așa că am început să citesc, să îmi găsesc mentori, și să pun în practică noile cunoștințe.

Rezultatele au venit imediat.

Am început în primul rând să am o altă atitudine față de mine. Am început să abordez totul mult mai profesional. Am început să înțeleg cum funcționează relațiile profesionale și sociale. Am început să fiu confortabil la conferințe, meetinguri importante și mi-am mărit substanțial lista de contacte, devenind ulterior un facilitator pentru ceilalți (știam cine ar trebui să se conecteze cu cine).

Am început să simt că munca mea este cu adevărat apreciată datorită faptului că eu mă prezentam și mă simțeam ca un veritabil profesionist.

Câțiva ani mai târziu, am avut ocazia sa fiu selectat pentru un job în afara țării tocmai datorită faptului că munca din ultimii ani dăduse rezultate și am demonstrat că sunt în măsură să reprezint cu succes atât organizația din care fac parte, precum și tara mea.

Din moment ce am realizat că nu există programe de pregătire în domeniul etichetei, am hotărât să pun cap la cap tot ce știu eu din acest domeniu și să te ajut să te reprezinți așa cum meriți.

Fac acest lucru din pasiune, vreau să te ajut cu adevărat pentru că vreau ca România să fie percepută ca o țară de profesioniști desăvârșiți. Dintr-un brand de țară avem cu toții de câștigat! Îți spun asta din experiență.

CLIENȚI, PARTENERI, APARIȚII MEDIA

Ce spun cursanții de la cursuri anterioare

previous arrowprevious arrow
next arrownext arrow
Slider